skip to content

Corona-Maßnahmen: Schließung der RRZK-Helpdesktheke und der PC-Pools

Bis auf Weiteres bleiben die Info-Theke des RRZK-Helpdesk und die PC-Pools ab dem 16.3.2020 geschlossen!
Senden Sie Ihre Anfragen an den RRZK-Helpdesk bitte aus technischen Gründen ausschließlich per Kontakformular.

Anträge für Gast-Accounts stellen Sie bitte vorläufig ausschließlich per E-Mail! Bei per Hauspost eingereichten Accountanträgen ist eine stark verzögerte Bearbeitung zu erwarten.


Bitte beachten Sie die aktuellen Informationen auf unserer Webseite zu den Corona-Maßnahmen im RRZK!

RRZK-Helpdesk

expand:
Photo: Josa Jungnickel

The RRZK-Helpdesk is your first contact point in case of questions about applications, trouble reports, complaints, change requests or needs that require the services of the RRZK.

Contact form

Opening hours and address of RRZK-Helpdesk

Our services

Info counter:
- Administration of student and personal accounts as well as all other accounts
- Supervision of computer workstations and course rooms

PC consulting:
- Support in setting up the IT services offered by the RRZK, such as WLAN, e-mail, VPN for the Windows, Android and Linux operating systems

Mac consulting:
- Support in setting up the IT services offered by the RRZK, such as WLAN, e-mail, VPN for the MacOS, iOS and iPadOS operating systems

For more information, see the Mac Support instructions.

remote consulting

Should you not be able to come to us personally, remote consultation may be possible. Further information can be found under Remote Consulting for PC and Mac via telephone and internet.

 

Contact
If you have any questions or problems, please contact the RRZK-Helpdesk