skip to content

Um stets über aktuelle Betriebsmeldungen informiert zu werden, abonnieren Sie bitte die Mailingliste "betrieb-aktuell"

Ältere Betriebsmeldungen finden Sie im Archiv der Mailingliste.

***Temporarily, no employee orders are possible in the software shop***

Due to problems at our service provider, it is temporarily not possible for employees to place orders in the software store. Current order will be kept in a queue. If possible, please refrain from ordering.

 

06.09.2023

Old version of Sophos anti-virus software has reached end of life.

The previous anti-virus solution Sophos Endpoint Protection stopped receiving updates on July 20, 2023. Please make sure to migrate to a newer anti-virus product on all of your devices as soon as possible. Otherwise, we will block the affected devices from accessing the Internet.

This primarily applies to computers deployed decentrally. PCs that receive software upgrades in an automated fashion (e.g. those in the administrative departments) may have already been equipped with the newer software Sophos Intercept X.

24.08.2023

Ausstellung von Client-Zertifikaten ab dem 28.08.2023 nicht möglich

Aufgrund technischer Umstellungen auf Seiten des Dienstanbieters kommt es ab dem 28.08.2023 zu Unterbrechungen bei der Ausstellung von Client-Zertifikaten. Die Dauer der Maßnahme ist leider nicht abzusehen. Weitere Informationen unter https://blog.pki.dfn.de/2023/08/geant-tcs-unterbrechung-bei-der-ausstellung-von-client-zertifikaten-ab-28-08-2023-zu-erwarten.

(Stand: 15.09.2023, 09:20 Uhr)

Contact
If you have any questions or problems, please contact the RRZK-Helpdesk